Tu się tobrze pisze

Strona główna » Polska wita » Wrocław vs Lwów

Wrocław vs Lwów

No i wzięło mnie na to „zwiedzanie” Lwowa na street view. A potem teleportowałem się do Wrocławia na kolejny „spacer”. W końcu mówi się, że straciliśmy Lwów, ale mamy Wrocław.
Zatem takie tam małe porównanie Wrocławia i Lwowa.
Oba miasta są piękne, ale co jest we Lwowie, że on tak hipnotyzuje? Co ma w sobie Lwów, że tak urzeka, a co jest we Wrocławiu, że nie zwala z nóg? I chyba wiem. To nasze polskie umiłowanie samochodów. Wrocław (w odróżnieniu od Lwowa) został okaleczony autostradą w środku miasta. We Lwowie wychodzi się ze starego miasta i wkracza na elegancki bulwar z operą, zielenią, miejscem dla pieszych. Taka kontynuacja zabytkowej strefy starego miasta. Też są tam samochody, też są po trzy pasy ruchu, ale jakoś w ludzkiej formie to wszystko. We Wrocławiu wprost przeciwnie. Nie dość, że autostrada to jeszcze tory tramwajowe wyglądające jak centralna magistrala kolejowa. Płoty, barierki, żeby tylko pieszy się pałętał. Nie mam nic do tramwajów, ale ich torowiska mogą wyglądać nie jak linie TGV. Chodzi mi o wrocławską trasę WZ, czyli ulicę Kazimierza Wielkiego. Co z tego, że też tam stoją piękne budynki, jak to wszystko rozcięte autostradą, linią szybkiej kolei, pozbawione miejsc dla pieszych i zieleni. Ohydne. Obleśne. Tfu!

Wrocławskie „bulwary” czyli ohydna autostrada w środku miasta i magistrala kolejowa z tłuczniem, barierkami, brakuje szlabanów jak na przejazdach

wroclaw_lwow7 wroclaw_lwow2 wroclaw_lwow1 wroclaw_lwow

Lwowskie bulwary czyli zieleń, deptak i elegancja. Przestrzeń przyjazna, dobra, ludzka.

wroclaw_lwow5 wroclaw_lwow4 wroclaw_lwow3 wroclaw_lwow8

Na koniec poczytałem sobie o planach związanych z Kazimierza Wielkiego we Wrocławiu. Miasto powoli planuje uspokojenie i ograniczenie tam ruchu, stworzenie stref dla ludzi. Na razie niewiele się dzieje. Powstać ma 5 nowych przejść dla pieszych. Rzuciłem okiem na komentarze i myślę, że to będzie ciężki temat. Polakom dupska przyrosły do samochodów i łatwo tego się nie zmieni (choć większość komentujących myśli jak ja :)

Tak jest, przejść dla pieszych nie róbmy wcale, a piesi niech sobie kupią samochody, a nie łażą jak krowy po ulicach!

Oba miasta są porównywalnej wielkości. Wrocław ma większe stare miasto, ale zupełnie nie rozumiem jak można było wybudować w centrum Wrocławia węzeł autostradowy jak Plac Powstańców Warszawy. Zresztą jaki to plac? Absurdalny pomysł.

wroclaw_lwow_mapa1 wroclaw_lwow_mapa2

ps. także myśląc o jakimś przedłużonym weekendzie wybiorę jednak te kolejki na granicach i Lwów. Chciałem się wybrać do Wro, ale mi chyba przeszło.

Reklamy

1 komentarz

  1. Konrad pisze:

    Rozumiem, że autor lubi krytykować wszystko co Polskie. Więc, jestem Dolnoślązakiem, będąc nim dość często muszę być we Wrocławiu, więc nie lubię gdy ktoś wypowiada się na temat o którym nie ma pojęcia, spacerowanie ulicami Wrocławia na google street viev to jak ocenianie książki po okładce, każdy kto był we Wrocławiu w jakimś stopniu wie dlaczego ulica Kazimierza jest własnie w tym miejscu, gdyby nie trasa WZ poprowadzona w dawnej fosie, wszystkie auta miałyby do wyboru jazdę przez Rynek, władze miasta chcąc zachować kamienice, które od ilości aut mogłyby się posypać w drobny mak wytoczyły wewnętrzną obwodnice. Koncepcja nie jest zła gdyż jest tam wiele przejść którymi można dostać się na drugą stronę ulicy, osobiście nie wyobrażam sobie by wszystkie samochody przeniosły się z ulicy Kazimierza na Piłsudskiego. Czy autor nie zastanawiał się jakie problemy mają mieszkańcy Lwowa którzy cisną się ulicami Starego Miasta razem z tramwajami i innymi środkami komunikacji miejskiej? Trasa WZ we Wrocławiu jest czymś dobrym, oczywiście wolałbym by przebiegała pod ziemią ale Wrocław to Wenecja, mamy problem z wodą, proszę do końca przemyśleć słuszność tej opinii i polecam wycieczkę do Wrocławia, jak dla mnie jest to miasto magiczne i żadna trasa WZ tego nie zepsuje.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Tags

100 lat planowania Afryka antysemityzm architektura Argentyna Bałtyk Berlin Biała Podlaska Białoruś Białystok Biebrza Biedronka biogazownie Biłgoraj Boliwia Brazylia brzydota budżet obywatelski Bug buspasy Bułgaria Bychawa Carnaval Sztukmistrzów celebryci Chełm Chile Chiny CSK Czechy Dania Decentralizacja deforestation demografia dobra zmiana Dolny Śląsk dresiarze edukacja Egipt ekologia emerytury energia estetyka faszyści filmy Francja galerie handlowe Gardzienice Gdańsk gospodarka Grecja GreenVelo GW górnictwo głupie helikoptery historia Holandia Hrubieszów imigracja Indie Indonezja Inne Brzmienia islam Japonia Jedzenie i picie kajaki Kambodża kamienie Kanada kapitalizm kapitał społeczny kapsle Katowice Kazimierz Dolny Kielce klimat KOD Korea kościół Kraków Kraśnik ksiądz poświęcił książki Kurpie lewactwo Litwa Londyn Lubelszczyzna Lublin Lubuskie Lwów mapy Marchew marihuana Mazowsze Mazury Małopolska media minimalizm Misiewicze Morawiecki muzyka nacjonalizm Narew Natura 2000 Niemcy Noc Kultury Obłęd narodu polskiego Olsztyn ONR osobiste Ostrołęka Ostrów Maz. OZE Parki Narodowe parkowanie Paryż patriotyzm Pawłowicz Pieniny PIS PKB PKP podatki Podkarpacie Podlasie Polesie polityka Polska w budowie polskie drogi Powstanie warszawskie Poznań praca prawactwo PRL przyjazne państwo przyroda przyszłość Puszcza Biała Puszcza Białowieska Pułtusk płace Płock Razem regulacje rzek reklama religia rewolucja rodzinne rolnictwo Rosja rowery Roztocze rośliny Rumunia rzeki Rzeszów samowystarczalność seks Siedlce Skierbieszowski Park Krajobrazowy smog Sopot susza Syria Szczawnica Szczecin Szlak Jana III Sobieskiego sztuka Szwecja Szyszko Słowacja terroryzm TTIP Uber Uchodźcy UE UK Ukraina umiarkowanie Urugwaj USA Warmia Warszawa Wielkopolska Wieprz wieś Wilno Wisła woda Wrocław wykresy wypadki drogowe węgiel Węgry Włocławek zabytki Zakopane Zamość zieleń miejska ZUS Ład przestrzenny Łotwa Łódź łódzkie Śląsk śmieci świętokrzyskie źródła
%d blogerów lubi to: